CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Super Kawaii Cute Cat Kaoani
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 22, 2012

kerana maxis, nasi lemak naik harga...


Hahahaha..boleh tak saya gelak dulu.sambung gelak dari malam td..hehehe..satu malam bila line maxis dah bertambah teruk akhir2 ni.hu3

saya : Assalamualaikum..kak rin..hani ni.

kak rin : W'salam, ye hani..

saya : tgh wtpe.

kak rin : duduk-duduk tgk tv...so, cmne?,,jadi nak order nasi lemak.

saya : jadi kak. nasi lemak 170 bungkus, kuih pau sambal pun 170 ketul,nnti akak siap pack ye. eh.ckp2 ni
         akak sanggup ke nk wat? pastu berapa agak2 anggaran harga kak. just tanya sbb nk sedia2 siap2
         hehehhe.

kak rin :hmm..ko nak sotong pink tu kan..akak charge satu kepala RM 6.50 (harga yg kedengaran di telinga
            ketika itu, sbb line tak bagus)..

saya : (dengan tnpa fikir2) ok la kak, jnji akak sanggup buat sbb dah malas nak crik org lain. sabtu petang ye
          kak. dalam pukul 5.45ptg saya datang amik. sbb nak pack air mineral lagi kt umah mak mertua nnti.

kak rin : ok lah..sabtu petang kita jumpa.

Dan selepas talian diputuskan..en suami terus cakap, yang..satu kepala RM 6.50??? mahalnya...saya pun meng iyekan. lantas saya buka kalkulator kt hand phone. APAAAAA???? total jadi RM 1105.00...en suami dah wt muka kelat.. saya pun cakap la..biar betul ni..sotong ape yang kak rin ni nak bagi saya.sampai RM 6.501 kepala ni.berbagai andaian kami berdua ketika itu.antara ayat2 suami yang cukup serius.

 " sampai RM 1K, habis duit khairat kematian abah, sbb byr nasi lemak je, tak dapat nak hajikan arwah"
 " sebelum kata ok tu, bincang la dulu, dan tanya kenapa mahal sangat"
 " abisla duit yang"
 " murah lagi nasi ayam pak mal tu"

ayat saya plk

 " eh, betul ke aku kire ni, smpai 1 K,(beranggapan kalkulator saya rosak)"
 " tak kan mahal sangat, sekali pack"

oleh kerana line maxis yang sengal tu, saya pun call balik kak rin si penjual nasi lemak tu untuk mendapatkan kepastian. Kali ni , saya pakai tepon umah plk.biar jelas nyata dan terang.hehhe

saya : hello.kak rin.hani tadi.

kak rin : ye..nak tambah kuih lagi ke..heheh

saya : nak tanya, nasi lemak tadi RM 6.50 satu kepala????

kak rin : bile pulak akak cakap RM 6.50???..akak cakap RM 2.50 la...

saya : hahahahhahahahahhahahahha......akak..saya salah dengar..alaaa..line maxis teruk la....line putus2...lain
         akak ckp, lain yang saya dengar

kak rin : ko igt akak ni nak bg sotong ape, smpai akak nk charge mahal2..hahahha

saya : sorry la kak,..saya salah dengar...gelak herry dengar ni,..hahha...ok la kak..dah jelas...tu yg saya call
         pakai tepon umah ni..untuk lebih terang..tahu tadi sya call gune tepon umah terus..hahahahhaha

kak rin : kaya cepat la aku kalau akak charge RM 6.50 hani oii..hahhahahah

saya : ok kak..ok kak...sorry la..salah dengar...

habis je...saya n suami bantai gelak besar smpai muntah..hahaha..sambil mengulangi kata-kata andaian dan ayat2 serius yg keluar dari mulut suami saya,....hahahhaha...bayangkan la, betapa seriusnye kami ketika itu...alih-alih salah dengar...maxis2..dah makin teruk line ni...ke telinga saya yg problem..tapi baru je korek..hahhahahahah

No comments: