CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Super Kawaii Cute Cat Kaoani
Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 2, 2012

jiran oh jiran..

Salam,


jiran.cerita ni baru-baru je.hmm..bukan nk mengata atau memburukkan org.tapi sekadar berkongsi rasa.bermula hidup sebagai suami isteri dan tinggal di rumah sendiri adalah satu kelebihan.ada yang baru kawin masih belum di beri rezeki rumah sendiri...

jiran ku seorang muallaf (cina masuk islam)..semenjak bernikah kali kedua ni memang jarang sekali menjenguk rumah nye yang kosong.dulu ade orang sewa.tapi atas sebab yang tak dapat dielakkan rumah tu kembali kosong.dan bila rumah tu kosong dan tidak dihuni, depan rumah dia dah tentu kosong tanpa kenderaan..tapi...tanpa disangka dia yang jarang-jarang menjenguk rumah tak suka depan rumah dia tu orang tumpang parking. yang jadi mangsa adik saya la..hmm..

tanpa disangka dia jumpa suami saya dan berkata "kereta sape yang parking depan umah aku ni ha, aku tak nak tengok kereta tu ada kt situ lagi lepasni" tanpa sempat suami saya berkata apa-apa...hmmm..tak sangka dia macam tukan. sedangakan kereta adik saya tu tak la mengganggu kalau dia nak masuk rumah dia pun.tak rapat dengan pagar dia pun.dan dia bukan ada kereta pun.kalau datang jenguk rumah hanya bermotosikal sahaja.

mungkin memang salah pihak saya.tapi kenapa tak nak ckp elok2 kan...tapi..bagi saya la, dia tak duduk sini so kita tumpang tak salah kot. sambil-sambil tu kita boleh juga tolong tengok2kan rumah dia. ye la sebelah rumah kan.kalau jiran-jiran saya park kereta depan rumah saya , contoh time raya, sedare mara jiran datang..saya sikit pun tak marah.tak kisah pun.kita pun faham.parking terhad..hmm

tapi nak buat macammana..dah dapat jiran macam tu,..layan jela...kesian suami saya tak pasal-pasal kena. kesian kt adik saya pun jadi mangsa..say pun dh mula hilang hormat dgn jiran saya tu.. tapi layan kan je la..bukan selalu jumpa pun...entah-entah nama saya pun dia tak igt.hehehhehe

adab berjiran

sentiasa melemparkan senyuman
 menjaga hati jiran
memberi teguran secara berhemah






2 comments:

rDnA said...

Org camtu pun ada.dh tak duduk situ ape la salahnye org nk tumpang parking.lain la klu dia duk situ nk keluar masuk keta mmg la cari nahas klu parking situ..

Aaah duk taman standard la kan klu bila org dtg ramai2 mesti akan ter'park' dpn umah org..normal la tu.dh biasa dh.just beringt je la tuan punya keta tu jgn la sampai mengganggu laluan keluar masuk tuan rumah

honey said...

kan..jiran2lain takde pun...dia je lebih.dh le tak duduk...over plk..dulu pernah kesian dgn dia sbb org sewa umah dia tapi x byr.tapi skrg no kesian-kesian..hahahha